Direktlänk till inlägg 13 november 2016

Pusselteckningar

Av Mikaela - 13 november 2016 20:43

Jag älskar att skapa, och så långt jag kan minnas har jag alltid varit väldigt kreativ. Denna idé började jag med redan i åttaårs-åldern, och jag minns hur imponerade mina kompisar blev och att alla ville ha en sådan "pusselteckning".


Nu har jag plockat fram blyerts och akvarellpennor igen! Skitroligt! Tanken är att jag ska framkalla dessa i en form av tjockt plastpapper, så att ungarna kan leka med det utan bekymmer över att de ska vika eller skrynkla ihop delarna.


-Är det någon som har något tips på sådant papper?



Den här pusselteckningen är inspirerad av tv-serien Teen Wolf, och då med den gamla skådespelargruppen. Du ser Scott, Stiles, dockor av Lydia, Allison och Derek, hundarna Boyd, Isaac och Erica, gosedjuret Derek, och övrigt smaskigt.


 

 

Den här blivande pusselteckningen är inspirerad av Doctor Who, och då fokuserar vi mest på säsong fem. (Även om Tennant-säsongerna är mina favoriter). Vi har Rory, Amy, Melody/+ River-peruk,  kartong-Tardis, fishfingers  & custard, en Wheeping angel, en Dalek, några Fez-hattar, dockor av Nionde, Tionde och Elfte, även lite annat skräp.

 

Jag tar gärna emot tips och idéer för flera sådana här teckningar, och jag hoppas att ungarna kommer att älska dem någon dag!


/MikaelasPyjamas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 7 augusti 2017 22:40


    /MikaelasPyjamas

Av Mikaela - 3 april 2017 13:14

Jag har nu jobbat för en Sibylla-restaurang i fyra veckor. Under denna tiden har jag lagt på mig minst ett och ett halvt kilo. Fy fan! Så blir det med hamburgare till lunch varje dag. Passa er!   Jag har nu bestämt mig för att hålla mig till mind...

Av Mikaela - 19 februari 2017 08:11


Här följer ett av mina avsnitt, men jag vill att du håller i åtanke att detta endast är en skiss. Det kommer antagligen att vara lite knepigt att hänga med, med tanke på att jag inte delat med mig särskilt mycket av denna berättelse - dels är det på ...

Av Mikaela - 19 februari 2017 07:13

Som jag tidigare sagt; för att kunna skriva om- och som din karaktär, måste du känna denne. Jag delar gärna med mig av den lista över frågor som jag använder när jag skriver mina karaktärsprofiler. Du kanske tycker att vissa frågor bör vara mer detal...

Av Mikaela - 19 februari 2017 06:48

Två dagar i veckan sitter jag och dränker mig i koffein och streckskriver på min bok; Alla vägar leder till Sörjaren. Jag har nämligen insett att det viset jag tidigare skrivit på (från början till slut) inte funkar särskilt bra. Man fastnar, det kan...

Presentation


Hej och välkomna till min blogg! Mitt namn är Mikaela och jag är 25 år gammal. Jag är mamma till 4-åriga Nelly som bor hos mig varannan vecka. Jag lever också tillsammans med min fina man Tarek.

Den 12:e november är Nellys lillebror beräknad. Följ min

Senaste inläggen

Mitt Arkiv

Röstning

Vilket av följande partier skulle du helst rösta på i nuläget?
 Vänsterpartiet
 Socialdemokraterna
 Miljöpartiet
  Liberalerna
 Centerpartiet
 Sverigedemokraterna
 Kristdemokraterna
 Moderaterna

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards