Alla inlägg under januari 2017

Av Mikaela - 28 januari 2017 01:31

 Så är fallet. Det känns så extremt tråkigt att gå igenom.


Dock vet jag tusan om det egentligen räknas som missfall. Enligt almanackan var jag just på väg in i tredje veckan. Jag kunde känna graviditeten redan från början; med flytningar, lätt ljus blödning, värkar omkring livmodern (under befruktning, ungefär) och nu i morse kom en milt smärtsam stöt i magen. Därpå började klumpigt färskt blod rinna. Sedan dött blod, sedan färskt igen.


Antagligen var väl det stackars ägget dåligt. Jag tog till och med folsyra dagligen (kanske lite för tidigt att tänka på). Jag hade ännu inte sagt något om misstankarna till sambon.


Kanske var det lika bra att det inte funkade den här gången? Jag har ju inte ens fyllt tjugotre år, och har redan en dotter.


Om jag ändå hade kunnat få veta om det bara var en knutt, hona eller hane. Det är dock en otrolig lättnad att det skedde så tidigt. Fy sjutton. Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns när man redan börjat känna sig bekväm med den lilla knutten i magen.


Det är bara att radera gravidappen nu.



/MikaelasPyjamas

Presentation


Hej och välkomna till min blogg! Mitt namn är Mikaela och jag är 25 år gammal. Jag är mamma till 4-åriga Nelly som bor hos mig varannan vecka. Jag lever också tillsammans med min fina man Tarek.

Den 12:e november är Nellys lillebror beräknad. Följ min

Senaste inläggen

Mitt Arkiv

Röstning

Vilket av följande partier skulle du helst rösta på i nuläget?
 Vänsterpartiet
 Socialdemokraterna
 Miljöpartiet
  Liberalerna
 Centerpartiet
 Sverigedemokraterna
 Kristdemokraterna
 Moderaterna

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards