Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Åh, doktorn!

Av Mikaela - 12 februari 2017 10:23

Hon har gjort det igen! - Drömt om främmande, flirtiga karlar - det vill säga.


Så, låt oss inleda!;


Jag skulle med ett tåg (jag är osäker på målet, men det var troligtvis Stockholm) och på vägen till tåget gjorde jag illa mig. (Jag minns inte hur illa det var, men jag tog mig till sjukhuset och fick spendera natten där).


Och självklart vaknade jag mitt i natten, i den goa sjukhussängen, av att sköterskan (en manlig sådan!) kollade mina värden. Ni vet, blodtryck etc. men av någon anledning hade han inte brytt sig om att väcka mig (antagligen för att jag är en vacker skönhet när jag sover, med dräggel över halva ansiktet). Hur som helst, vaknade jag och allting var så flummigt. Jag hade fått någon form av smärtstillande.


Jag insåg precis att han var lite lik David Lindgren... det har jag inte vetat tidigare! Att jag tänder tändstickorna för honom! Men, men, personlighetsmässigt var han inte alls lik. Han var snygg, och manlig och söt. (Ni som läst tidigare inlägg är medvetna om att jag är lite väl förtjust i äldre män.)


När jag vaknade till log han mot mig och hälsade. Jag svarade med något avstötande stön. Han ställde några frågor, och jag försökte mitt bästa med att hålla mig kvar i konversationen. Av någon anledning kom vi till den punkten då han sa att jag inte borde slarva med mina preventivmedel, och att det syntes på mina värden! (Busted!)


Senare när han skulle gå, ställde jag mig upp och kysste honom. (Jag följde bara mina instinkter!) Sedan lade jag mig ner i sängen och somnade gott.


På morgonen (fortfarande på sjukhuset) vaknade jag upp och ångrade att jag inte bett om hans nummer... (Haha! Oj, vilken katastrof!) Jag gick runt och letade i rummet, jag tänkte nämligen att han kanske gömt det någonstans. Och mycket riktigt, hittade jag en broschyr där någon fyllt i vissa kolumner med bläckpenna. Där hade han fyllt i vissa uppgifter;


Namn: Zeke (eller var det Zake? Jag hoppas då inte det, haha!)

E-mail: Zeke Gerdin Lipton (jag antar att det var menat att vara hans fulla namn.)

Telefon: Seriöst? ;)

Mobil: xx-35035035 (lite hemlighetsfull var han allt.)

Adress: I Sverige


Lite tokigt det där, att vi hade samma humor...


Sen skickade jag honom ett sms under flygresan (jag missade ju tåget!). Efter detta kan jag inte minnas något mer.


Det var helt enkelt en dröm med skäckblandad förtjusning!


  

Passande nog fann jag en bild på honom i läkarklädsel.

/MikaelasPyjamas


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 7 augusti 2017 22:40


    /MikaelasPyjamas

Av Mikaela - 3 april 2017 13:14

Jag har nu jobbat för en Sibylla-restaurang i fyra veckor. Under denna tiden har jag lagt på mig minst ett och ett halvt kilo. Fy fan! Så blir det med hamburgare till lunch varje dag. Passa er!   Jag har nu bestämt mig för att hålla mig till mind...

Av Mikaela - 19 februari 2017 08:11


Här följer ett av mina avsnitt, men jag vill att du håller i åtanke att detta endast är en skiss. Det kommer antagligen att vara lite knepigt att hänga med, med tanke på att jag inte delat med mig särskilt mycket av denna berättelse - dels är det på ...

Av Mikaela - 19 februari 2017 07:13

Som jag tidigare sagt; för att kunna skriva om- och som din karaktär, måste du känna denne. Jag delar gärna med mig av den lista över frågor som jag använder när jag skriver mina karaktärsprofiler. Du kanske tycker att vissa frågor bör vara mer detal...

Av Mikaela - 19 februari 2017 06:48

Två dagar i veckan sitter jag och dränker mig i koffein och streckskriver på min bok; Alla vägar leder till Sörjaren. Jag har nämligen insett att det viset jag tidigare skrivit på (från början till slut) inte funkar särskilt bra. Man fastnar, det kan...

Presentation


Hej och välkomna till min blogg! Mitt namn är Mikaela och jag är 25 år gammal. Jag är mamma till 4-åriga Nelly som bor hos mig varannan vecka. Jag lever också tillsammans med min fina man Tarek.

Den 12:e november är Nellys lillebror beräknad. Följ min

Senaste inläggen

Mitt Arkiv

Röstning

Vilket av följande partier skulle du helst rösta på i nuläget?
 Vänsterpartiet
 Socialdemokraterna
 Miljöpartiet
  Liberalerna
 Centerpartiet
 Sverigedemokraterna
 Kristdemokraterna
 Moderaterna

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards