Alla inlägg den 9 november 2016

Av Mikaela - 9 november 2016 16:26

Nu var det det här om listor igen. När vi nu har nya rutiner här hemma, när både jag och sambon jobbar, så kan det vara svårt att anpassa sig snabbt och att hitta bra lösningar. Så, nu har jag delat upp sysslorna på olika veckodagar! Vi får se hur det går!

 

Veckans städlista


(Var dag): diska, släng sopor, bädda, städa efter behov.
Tid: ca. 40 minuter

Måndag – Badrummet!

Toalettstol, spegel,
Badkar, handfat, skåp,
Produkter, golv, handdukar
Tid: 50 minuter

Tisdag – Sovrummet!

Nellys säng, sängbord,
Plocka från golv, organisera tvätt,
Fönsterbräda, golv
Tid: 50 minuter

Onsdag – Köket!

Fönsterbräda, något skåp, vattna
Bord, diskbänk, kakel, golv
Tid: 60 minuter

Torsdag – Barnens rum!

Bädda, plocka upp leksaker,
Bord, hyllor, golv
Tid: 30 minuter

Fredag – Vardagsrum! & golv!

Hyllor, damma, soffa,
Bord, vattna, fönsterbräda,
Golv + alla golv!
Tid: 90 minuter

Lördag – Snygga till!

Städa hall, hallgolv, byrå,
Hatthylla & jackor, gör snyggt!
Tid: 50 minuter

Söndag – Vik tvätt!

Vik tvätten, häng in, (stryk)

Tid: 30 minuter +


/MikaelasPyjamas

Av Mikaela - 9 november 2016 08:29

Det är så skönt att se media tappa hakan. Som de har kämpat! "Var vi inte tillräckligt kritiska mot Trump?" -joho då! Kanske en gnutta för mycket! "Clinton var ju segertippad!" -nä, det var hon absolut inte. Vem har sagt det? Media?


Amerikanska folket har ju för fan röstat fram den här personen av en anledning! Majoriteten har röstat fram det här resultatet! Den delen av USA som är i sorg är helt enkelt alla de andra som inte röstade på Trump.


Hela USA och världen i sorg? Nå, hur fan skulle det kännas om Hillary Clinton vunnit?


/MikaelasPyjamas

Presentation


Hej och välkomna till min blogg! Mitt namn är Mikaela och jag är 25 år gammal. Jag är mamma till 4-åriga Nelly som bor hos mig varannan vecka. Jag lever också tillsammans med min fina man Tarek.

Den 12:e november är Nellys lillebror beräknad. Följ min

Senaste inläggen

Mitt Arkiv

Röstning

Vilket av följande partier skulle du helst rösta på i nuläget?
 Vänsterpartiet
 Socialdemokraterna
 Miljöpartiet
  Liberalerna
 Centerpartiet
 Sverigedemokraterna
 Kristdemokraterna
 Moderaterna

Sök i bloggen

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards